torsdag 3 januari 2013

Egendesignat..

Jag är så glad över mitt egendesignade Iphone skal;

Mina älskade pojkar <3

Designade och beställde från Caseapp.se 


Jag kom precis på att jag ibland kan vara ganska motsägelsefull mot mig själv. För att ena dagen ha som "mål" att lyssna på kroppens signaler och inte vara så hård mot mig själv, ändras det till nästa dag till ett mål att "ha synliga magrutor till sommaren".. 
Skrattade för mig själv när jag kom på det. Jag har alltså två sidor inom mig. En stenhård sida som vill kämpa på till 110 %  och en mjukare sida som vill ta det lite lugnt och varva ner.

Det kan ju också vara så att den "hårdare" sidan kommer fram när jag inte har så mycket värk i rygg och höfter och den mjukare sidan kommer fram när jag har ont och är mer sårbar. 

Men det är nog bra att dessa sidor får "slåss lite" med varandra så kanske dom möts på halva vägen...då blir det ju halvbra i alla fall. 


Här kommer ett tips på en god, ganska nyttig och lättlagad vardagsmiddag;


Kastrullpasta med salami, keso och citron. 

4 pers.

300 g pasta (gärna farfalle)
300 g fryst broccoli
200 g salami i skivor
250 g keso
finrivet skal av 1 citron
1 msk färskpressad citronjuise
2 dl riven ost (gärna lagrad)
2 msk mycket finhackad persilja
salt, peppar.

1. Koka pastan i rikligt med lättsaltat vatten. Tillsätt den frysta broccolin när ca 3 minuter återstår.

2. Ta upp ca 1 dl av kokvattnet. Häll av pastan och broccolin i ett durkslag.

3. Skär salamin i strimlor.

4. Häll tillbaka det sparade kokvattnet, pastan och broccolin i kastrullen. Tillsätt salami, keso, rivet citronskal, citronjuise, ost och persilja. Blanda. Smaka av med salt och peppar.
Jag ringlade även över lite citron rapsolja.
Servera genast.





Redan fredag i morgon igen och sedan helg. Härligt!

/Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar