fredag 18 januari 2013

En ledig dag!


Idag har jag varit hemma med barnen. Vi har varit på Universeum och sedan handlat mat inför helgen. 
På Universeum mötte vi upp några vänner. Vi har haft en jättemysig och rolig dag!


Redo och laddad för Universeum...


Hugo var också laddad!


Robin tog täten på gångbron över rockorna.


Hajarna!




LUNCH.

 
Glass 1
 
Glass 2

Nästan alla barnen samlade.


Min "Obbit"..

Vi avslutade med att kolla på när Hajarna blev matade. Det va fräckt!

Robin slocknade direkt när vi satte oss i bilen på väg till mataffären :-) 



I helgen ska jag börja läsa denna mycket omtalade bok; 


Boken har ju fått både "Ris och Ros" men jag är så nyfiken.
-Måste läsa den. 


Nu doftar det gott här i vårt hem!  Jag har satt in en Indisk kyckling gratäng i ugnen. Denna bara MÅSTE Du laga nån gång. Den är sååå god!

Indisk Kycklinggratäng

1 stor grillad kyckling
1 grön paprika
2 bananer
3 dl vispgrädde
1 vitlöksklyfta
1 tsk currypulver
1 msk sambal oelek (jag brukar ta lite mindre)
1 dl Bengal Hot Mango Chutney (jag brukar ta original)

Tag skinnet av kycklingen. Skär köttet i fina bitar. Skär paprikan i strimlor och bananerna i skivor.
Lägg kyckling, paprika, och bananer i en smord ugnssäker form.

Vispa grädden till löst skum. Rör i pressad vitlök, curry, sambal oelek och mango chutney. smaka av med salt.

Häll blandningen över kycklingen. Grädda i ugnen ca 20 minuter i 225 grader. Servera med kokt jasminris och grönsallad.

Njut!

 




2 kommentarer:

  1. God fortsättning! Hoppas ni mår bra. Trevligt med Universeum,fnns ju så mkt för både små och stora att se och uppleva där. Den kycklinggratängen lät god ock påminner om en liknande jag brukar göra, poppis bland barnen här oxå!
    Jag har läst ut första och nu börjat på 2:an. Beroendeframkallande bokserie!
    Förresten, jag tycker det är å mysigt att gå in och läsa här så jag undrarom det är ok om jag lägger till dig på min blogglista på min blogg?

    Kramar Nazima

    SvaraRadera
  2. God fortsättning på dig också! Vi mår fint. Ni också förstår jag när jag läser din blogg :-)
    Jag är egentligen ingen "läsare", brukar aldrig läsa böcker men kände att jag bara måste läsa denna omtalade bok. Ska bli spännande! Förstår bara inte när jag ska hinna läsa.. Men är den så bra så blir det kanske inga problem att klämma in lite tid då och då. *
    Va kul att du gillar att läsa min blogg. Självklart får du gärna lägga till den i din blogglista. Får jag lägga in din fina blogg på min lista?!

    Kram, kram Carro

    SvaraRadera