onsdag 6 mars 2013

Stockholm, Pomp de Lux, Hår och Hud

Hej min fina vän!

Det blir ibland glest mellan inläggen här. Men allt rullar på så fort, dagarna bara susar iväg och jag försöker hinna ikapp tiden.

Kompenserar med en rejäl bild bomb .. :-)

I helgen var jag med mina fina föräldrar och syskon i Stockholm. Vi hade en underbar helg tillsammans. Vi njöt av god mat och dryck och det blev även lite shopping :-)


En kanna öl på lunchen :-)

Sanna på Stockholms Isbar där vi tog oss varsin isdrink.  


Mammsen & Pappsen


Fina "stora" lillebror, Anders.. 


"La Familia"
Moi
Naglarna lyste fint i Nordic Light Hotel´s
lobbybar..


Igår var jag hos min vän Sofia på "Pomp de lux party". Massor av fina barnkläder visades upp. Jag köpte fina shorts och tröjor till pojkarna.
Det bjöds på vin, kex, jordgubbar och ostar. Mingel med 25 ! härliga, goa och glada tjejer.
-En väldigt mysig och kul kväll!





Så här på vårkanten tycker jag att både min hy och mitt hår är i riktigt dålig kondition. Avsaknad av sol (D-vitamin) och värme i alltför många vintermånader gör att huden blir trist och glåmig och håret känns extra torrt, risigt och ovårdat.
Därför ska jag nu satsa på att vårda hår och hy riktigt ordentligt.

Jag har införskaffat mig dessa hårvitaminer som jag har ätit tidigare, som faktiskt ger resultat;



...och dessa hårprodukter som är vårdande och utredande för mitt tunna, fina skandinaviska hår;

Schampo, balsam och vårdande hårkräm från Davines (98% ekologiska
produkter och miljövänliga). Värmeskydd och leave-in inpackning
från Kérastase -helt outstanding!
Samt "the-one-and only" - Morrocain oil light (för tunt och lätt hår).

För huden; 

Peel off mask -Acne killer. 

Det gör ordentligt ont när du drar av dig masken
efter den har stelnat. Massa gamla pormaskar och
annat äckligt skit dras ur huden när du drar bort masken. 

.... och en annan 10-minuters mask med Kaolin, AHA och BHS syra, som jämnar ut hudstrukturen, vitaliserar och rengör huden på djupet; 

Nimue Skin Tecnology Glyco mask.


Underbart skön och fuktighetsgivande ansiktskräm
från Kiehl´s. 

Försenad 35 års kris -eller?!  :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar