söndag 18 augusti 2013

En galet trevlig helg!


Tack ALLA vänner för dom fina gratulationerna på min födelsedag. Det värmer mitt 36-åriga hjärta mycket!

Denna helgen har varit helt fantastiskt trevlig!

I går seglade min man Tjörn Runt med "Team Stenungsbaden". Deras båt var först i mål!
Jag och Sandra såg målgången från Tjörnbron.

Vi passade på att ta oss ett litet glas vitt vin i restaurangen vid Tjörnbron i väntan på att grabbarna skulle komma i intågande.
Men hon som arbetade i restaurangen kunde varken svenska eller engelska så hon förstod inte vad vi beställde. Det slutade med att vi hade varsin "balja" vitt vin i handen med några iskross bitar på ytan. Dessutom serverades det bara "Bag in Box" vin i restaurangen. Mycket märkligt men lite kul  :-)

Fina Sandra! 





...och här seglar Team Stenungsbaden i mål med båten Edin Progressiva;







Kände mig lite lagon lullig av vinet när jag lite senare lade mig på massagebänken i Spa avdelningen på Stenungsbaden. 


Vi hade en grymt bra kväll med god mat, dryck och trevligt sällskap! 

Henrik och Martin.

Jag och mitt hjärta kring tolvslaget och vår 6e bröllops års dag  <3

Idag kom mamma hem med barnen till oss vid lunchtid och vi har fortsatt att mysa hela dagen och kvällen.


Lite aptitretare innan dagens middag... 


Förrätt:
Grillade Pilgrimsburgare med lime och koriander.
Sååå gott! 

Varmrätt: Rigatoni med Karl Johansvamp och tryffel.
Toppat med pecorini ost och färsk Rosmarin.

Barnen somnade strax innan 20. I morgon blir det upp i tid till förskola och jobb. Ser fram emot det mycket.


Nu ska jag och Martin kolla på en film "This is 40". Har hört att den ska vara rolig. 


Buona sera!

1 kommentar:

  1. Låter som ett galet kul helg!!! Stenungsbaden är såå bra, älskar deras SPA, som jag dock endast besökt en gån, trots att det ligger nästgårds.....;-)
    Kul med vinet, ser ut som tåv riktigt rejäla glas vitt ni fick in.

    Kram på dig!

    SvaraRadera