torsdag 15 augusti 2013

Sensommar dagar...

Hej fina Du!

Dom senaste dagarna har jag varit hemma med barnen och njutit av de sista semesterdagarna tillsammans. Kvalitet på högsta nivå!

Vi har den senaste veckan sovit ända tills ca 08.30-09.00 på morgnarna.
Det har blivit lite senare kvällar så därav förklaringen. Detta måste vi försöka vända nu.

Men nu måste jag erkänna att jag är mycket laddad för arbete och vardagsrutiner igen.
Det är barnen också, dom räknar ner dagarna till det är dags att gå till förskolan igen :-).

I två dagar har vi varit ute i trädgården och planterat om blommor och växter i underbart ljummet och skönt sensommarväder.



Barnen har lekt med några av grannbarnen.
Jag har höst städat i garderober och lådor.
Kläder till barnen har inhandlats. Ja, mycket saker som är skönt att ha hunnit med innan jobb/förskola startar igen.




Jag har också kommit igång med träning och nyttigare/mindre mat igen. Välbehövligt efter denna semester. Två kilon har jag lagt på mig i sommar. Precis som det ska vara när man njuter till fullo. Men det ska bli skönt att få bort överflödet nu :-)

Denna är en av favoriterna i mina proteindrinkar efter
träningen. Tillsammans med frusta hallon, banan,
fiberhavregryn och choklad-mint proteinpulver. Mmmm... 

Martin är idag ute och träningsseglar inför Tjörn Runt. Han ska vara med och tävla på lördag med båten "Edin Progressiva" och "Team Stenungsbaden Yatch Club". Det ska bli jättekul och spännande att följa dom på lördag och se när dom går i mål vid Tjörnbron. Tidigare år har dom slagit banrekord och kommit först i mål. Hoppas på detta även i år när Martin är med :-)

Denna bilden fick jag för en stund sedan när dom var vid Nidingen;




Nu ska jag hämta barnen hos grannen och vi ska göra ärtsoppa och pannkakor till middag.
Sedan ska jag njuta på altanen med ett glas rött och beundra mina höstplanteringar.











Ta hand om Dig! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar