tisdag 17 september 2013

Första Vabb dagen denna höst..

Hej i regn-rusket!

Idag är jag hemma med en febrig liten Robin. Första vabb-dagen denna höst! Passande en sådan här regn ruskig dag :-). Han var kokhet i natt och fick då alvedon. Feberfri till kl 9 då han hade 38,7. Inte så hög feber.

Vi myser och kollar på filmer i soffan. Har hittills avverkat "Hitta Nemo", "Lotta på Bråkmakargatan" och "Mamma Mu".
Vi har också hunnit med lite "degande" (skapande av figurer i lera).

Just nu håller jag på att göra oss lite lunch (Micromat slappt nog)  :-) ...och så har jag gjort ett litet collage på min kommande helg outfit. Svartvitt blir det. Kanske att jag byter till en svart klänning någon av kvällarna..

Det blir Magnus Uggla show på Rondo (fredag) och 30-års kalas på lördag.

New York Jacket, Perfect Necklace (silver), Stunning Singlet glitter top (Estradeur) från Nelly.com.
Pumps från Jennie-Ellen (Sway), Vit clutch från Lindex och svarta skinnbyxor från Minkpink.

Getingsticket som jag fick förra lördagen dvs över en vecka sedan, hade igår fortfarande inte gett med sig. Det kliar och kliar! Så igår gick jag till läkaren. Det var en ordentlig inflammation så jag fick Betapred och stark kortisonsalva. IDAG börjar det ÄNTLIGEN ge med sig!
Önskar Dig en fin fortsatt tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar