söndag 29 september 2013

Har varit gräsänka denna helg..


Denna helgen har jag varit gräsänka. Martin har varit ute med båten tillsammans med sina stora barn. Dom har haft det mysigt på Käringön och just nu lämnar dom båten för vinterförvaring på Orust. 

Bye, bye fina CarMa II. Tack för denna sommar!! 

Jag och smågrabbarna har haft det mysigt härhemma. Min hals är väldigt rosslig så jag är grymt hes och kraxig i rösten. Tur för barnen för jag kan inte tjata på dom :-) 

Igår hade vi träff med "mamma gruppen". Vi som träffades när jag skulle föda Hugo. Vi möttes upp på Bushuset i Torslanda och barnen lekte som tokar. Tyvärr hade några av mammorna fått förhinder så vi blev inte så många. Men vi hade grymt mysigt och kul!


Lotta, Noah, William, Therese, Robin, Elvis och Hugo.  

Robin trivdes i bollhavet.

En ganska trött och "kraxande" morsa på väg hem från
Bushuset. 


Till middag blev det ugnsbakad lax med chiliexplosion och Himalaya salt
(rosa bergssalt).
Samt en blandning av morötter, zucchini (rivna med potatisskalare) och
surkål (på burk).
Toppat med Furikake och chili- och rostad vitlöks rapsolja.

Gooottttt!!! 






Resten av kvällen myste vi i soffan med popcorn, rödvin (jag) och film. MYS på högsta nivå. 





I övrigt så har vi varit ute i trädgården och krattat löv både idag och igår. Det känns nu att hösten har kommit. Vi har tömt X antal skottkärror med löv. 

Dessutom har jag gått igenom barnens vintergarderober och gjort en lista på vad som behöver uppdateras i deras garderober och det är en hel del nytt som behöver införskaffas. 

Snart kommer Älsklingen hem och då blir det Choritzo pasta till middag. Ett recept som är hämtat från min vän, Anna Nazimas blogg. 


Go söndagskväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar