torsdag 17 oktober 2013

Double Chocolate


Dom dagar som jag kör lunchpass på gymmet (2-3 dagar i veckan), brukar jag alltid äta en proteinbar istället för lunch. Det sparar tid.
Jag väljer alltid samma bar och samma smak -"XL protein bar double chocolate". 
Den är himmelskt god, smälter i munnen och innehåller protein som musklerna behöver efter träning.
Mättar en stund i alla fall. På eftermiddagen vill kroppen gärna ha nått litet som en frukt eller lite nötter :-).



Ibland till frukost så brukar jag göra smoothie till mig och barnen. Dom tycker det är jättegott att dricka ur små "shots glas".  Den jag gjorde i morse är en favorit. Gjord på sojamjölk med vaniljsmak, banan och frusna hallon.
 






Idag hade jag med mig fyra barn hem från förskolan. Två av Hugos vänner på förskolan fick följa med oss hem. Det gick jättebra, dom var förvånansvärt lugna och fina.

Vi käkade pannkakor och ärtsoppa. Efter lite innelek gick vi upp på berget och fikade. Barnen älskar att vara uppe på berget!






Avslutar med en fin sång så här på kvällskvisten. En av dom bästa lugna låtarna genom tiderna - "Brothers In Arms" med Dire Straits



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar