onsdag 27 november 2013

Halsfluss

Jag har varit hemma med Robin hittills denna veckan. I måndags hade han konstiga prickar på kroppen och lite feber. Sedan har prickarna avtagit men febern hängt kvar. Det var först i morse när han inte ville äta eller dricka något som jag bestämde att vi måste till doktorn. När Robin inte vill äta, DÅ är han sjuk. Han älskar mat! 

Det visade sig vara halsfluss. Så nu blir det antibiotika i 10 dagar. 

Vi missade pepparkaksbaket som skulle vara på förskolan idag :-( Så han har "degat" med lera hemma i stället. Det får bli pepparkaksbak hemma till helgen!




I går gjorde jag och barnen en fantastiskt god Saffranskaka! Den har jag (förutom i går kväll), njutit av till kaffet precis. MUMS!


Receptet till Saffranskakan hittade jag HÄR. 

Bläddrade i en Modetidning på Vårdcentralen förut. Ett sånt här hårsvall skulle jag vilja ha!! Tjockt, långt och med ljusa/mörka slingor i skarpa skiftningar. Ja, TACK!! Kanske blir det extensions till våren?!



Nu ska jag köra mina dagliga squats och plankan. Jag är inne på dag 87 med squatsen (100st/dag) och dag 20 med plankan = 2,5 minuter. 
Plankan så länge är grymt jobbigt (tycker jag). Men desto jobbigare kommer det att bli, 270 sekunder (4,5 minuter) kommer bli sjukt tufft!

Men det är bara att bita ihop och köra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar