lördag 23 november 2013

Premiärnatt hos kompis

I natt sov Hugo över hos en kompis för första gången. Det har gått kanonbra! Han har haft jätteskoj och inte längtat hem det minsta.
Jag vet ju att han är väldigt självständig men ändå var jag lite osäker på om han skulle vilja vara där hela natten, när jag lämnade honom i går kväll.

Igår kväll bjöd vi hem våra vänner Claes och Karin på räkor och kräftor med tillbehör. Det blev en riktigt trevlig och kul kväll som det ALLTID blir när vi träffar dom :-)

Ursäkta lite grusig bild, men mys på högsta nivå!  

Till efterrätt bjöd vi på en av mina favoritefterrätter! 

Citronkräm med nötkrisp och granatäpple. Receptet finns HÄR.

Resten av kvällen blev det mys och gott snack i soffan, framför brasan. 





En perfekt fredagskväll! 

Men eftersom jag börjar bli förkyld och har ont i halsen så köpte jag lite mediciner i går. Bort med alla 
bacillusker!! 

Halssprayen var grymt bra! Mindre ont i halsen efter
bara några timmar.
Esberitox är också bra, framförallt om man börjar äta
tabletterna precis när förkylningen börjar bryta ut.
Bafucin bedövar i halsen och hjälper till att
"stöta bort" bakterierna. 



Nu ska jag vila en stund medan barnen kollar på en film. Sedan har vi blivit bjudna på middag hemma hos Charlotta och Martin. Det ska bli himla mysigt! 


God fortsatt Lördag till Er Alla! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar