måndag 27 januari 2014

När ska jag lära mig?

Det är den stora frågan just nu.. När ska jag lära mig att INTE gå och träna stenhårt när jag känner mig risig i kropp och knopp??
Efter lördagens trippelpass på gymmet så blev jag superförkyld! Jag var lite krasslig redan innan men hade gett mig 17:on på att gå dit.
Kanske hade det brytit ut i alla fall.. Men kanske inte blivit så här dålig?! Att jag aldrig lär mig!

Ja, ja, jag klarade i alla fall av utmaningen efter 3 väldigt intensiva timmars träning :-)

Belöningen blev, förutom runt 1000 brända kalorier, även en vattenflaska.
Vi fick också dricka hur mycket smoothies och Celsius som vi ville under
dessa timmar.

Igår låg jag mest på soffan och jämrade mig av plågande huvudvärk. Tog oss dock ut en liten sväng på berget framför vårt hus. Där uppe finns en liten damm som nu frusit till is. 
Vi fikade och kanade runt på isen en stund. Det var skönt med lite frisk luft.


Två av dom tre pojkarna i mitt liv <3





Igår fick barnen också måla varsin "Bilar-tavla" med akryl färger. Det tyckte dom var jätteskoj!  

Hugo är noga med att måla innanför linjerna. 

Robin började att måla noggrant...  

Men resultatet av Robins tavla (t.h), blev inte lika mycket "innaför ramarna",
som storebrorsans :-) . Jag hjälpte honom dock med solen och blomman :-)

Två fantastiskt fina tavlor tycker världens stoltaste mamma! 
En annan sak som jag faktiskt trots allt, orkade ta mig an i helgen, det var att göra egen Pesto. Det är så förbaskat gott!! Mycket, mycket godare än den man köper färdig på burk. Dessutom är det så himla enkelt och snabblagat! Receptet har jag fått från Alexandra Zazzi.

Gott att blanda ner i pasta skruvar, svarta kalamata oliver, soltorkade tomater i olja, parmesan ost, Italiensk salami och Prosciutto skinka.





Pesto;

3 krukor färsk basilika
2 skalade vitlöksklyftor
25 g pinjenötter
salt och mald svartpeppar
1,5 dl olivolja Extravergine
3 msk färskriven parmesan ost
2 msk färskrive pecorino ost


Kör först vitlök, pinjenötter, ostar och salt i en matberedare med hacktillsats, lägg sedan i basilikabladen och häll på oljan med fin stråle tills du fått en jämn och slät sås. 
Tänk på att basilikan är lite värmekänslig så låt inte din pesto beredas för länge, då mörknar den.
  


Nu väntar en kopp honungsvatten och sedan sängen. GODNATT Zzzzzzzz


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar