lördag 25 januari 2014

Trippelpass

Godmorgon!

Sitter uppe och har precis njutit av dagens första kopp kaffe.
Men nu blir det varmt vatten med Manuka honung i. Känner mig lite risig i halsen och då är honungsvatten den absolut bästa medicinen för mig. Framförallt Manuka honungen som är mycket, mycket mer antibakteriell än "vanlig honung". Jag köpte den i veckan och den är mycket godare än vanlig honung (tycker jag). Ger nu Robin en sked varje dag och hoppas på att det kommer hålla hans upprepade halsinfektioner borta.

Du kan läsa en artikel om denna honung HÄR. 

Jag väntar på att min nattjästa deg skall bli klar att delas till bullar och in i ugnen. Sedan ska vi njuta av en god lördagsfrukost! 

Detta ska bli "Nattjästa frukostbullar med aprikoser och valnötter".
Receptet finns HÄR.  


Kl. 09.30 ska jag vara på gymmet och köra 3 pass i streck! Dom har en sk. träningsutmanings dag. Alla som kör 3 pass på förmiddagen, får en liten överraskning efteråt. 

Först blir det en timmas "Zumba", sedan "Step och styrka" och avslutar med en timmas "Dance". Jag kommer att vara färdigtränad kl 12.30  :-) 


Igår kväll kom Richard till oss. Vi käkade en god kycklingpasta gratäng och han spelade Super Mario (Wii-Spel) med sina små bröder. Det är mysigt att se brorsorna tillsammans!






Ha en UNDERBAR LÖRDAG!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar