torsdag 20 mars 2014

Färdigpackat. Igen.

I morgon åker jag och mitt hjärta till Stockholm. Vi ska tillbringa helgen där och bara mysa! Jag fick detta i julklapp av honom <3.

Vi ska bo på ett hotell som heter First Hotel Reisen som ligger i Gamla Stan. Från rummet är det utsikt över vattnet och Skeppsholmen. Det finns också ett Spa  :-)  Jag har aldrig bott på det hotellet förut så det blir kul med något nytt.

Nu är allt färdigpackat och klart för i morgon. Barnen ska få mysa med Farmor och Farfar hela
helgen :-)






I morgon är det "Internationella Downs Syndrom dagen" och det kommer jag och barnen att vara med och stötta genom att bära udda sockar.

Min vän Ann-Kristin, var med i min "mamma-grupp" när jag väntade Hugo. Hon fick också en liten pojke. En underbar liten pojke, som heter Noah. Han föddes 3 dagar efter Hugo så vi var på BB samtidigt någon dag eller två.
Noah har Downs Syndrom som är en kromosomavvikelse. Han har 3 st kromosomer istället för 2 i sitt 21:a kromosompar. (Därför är datumet 21/3 valt)

Den 21 mars firas World Down Syndrome Day runt om i hela världen. Syftet är att öka medvetenheten och förståelsen för Downs Syndrom.

Alla som (liksom jag) vill ha en värld där alla människor är lika mycket värda...
Alla som (liksom jag) anser att barn och vuxna med Downs Syndrom förtjänar att behandlas med samma respekt som alla andra människor..

Visa ert stöd i morgon genom att bära udda sockar! 



1 kommentar: