tisdag 22 april 2014

Båtliv.

Har du haft en fin påskledighet?!

Hela påskhelgen har vi njutit i vår båt: CarMa II. Vi har haft en skön helg.
Jag Älskar båtlivet! Framförallt när vädret visade sig från sin bästa sida från slutet av långfredagen och ända till på påskdagen då graderna visade +20.

Barnen är dock fortfarande vääldigt livliga och överenergiska. Så det är verkligen inte helt lugnt och stilla. Men att vakna upp till detta, det är som "balsam för själen";









Ett av påskens alla målade ägg.. (Hugos).


Robins konstverk :-) 



Men när vi kom tillbaka efter helgen så var det bara till att kränga på sig dom nya träningstightsen och köra järnet. Bort ska allt påskgodis!!

Igår blev det Power och idag Xycling och Shape. Men magövningarna har jag i alla fall gjort varje dag. Det har funkat bra att köra dom i båten.

Jag har köpt nya sk. kompressions tights. Fördelarna med dessa, förutom perfekt passform och superskön kvalitet, är att dom ger bra stöd till vader, lår- och sätesmuskelaturen.
Dom ger en graderad kompression =stimulerar till ökad blodcirkulation= snabbare återhämtning vid högintensiv träning.
- mindre trötta och stela muskler
- transporterar snabbt bort svett från kroppen.
- solskyddsfaktor UPF 50+

med mera...

Då jag har haft ondare i höfterna ett litet tag nu (pga av min reumatism), så tänkte jag att dessa kan ge bättre stöd och värme i och med att blodcirkulationen ökar.

Jag köpte mina 2XU kompression tights  HÄR.

Får se om dom håller vad dom lovar. Men det känns bra så här långt i alla fall :-)


Stor KRAM till DIG! 

1 kommentar:

  1. Jag köpte också dom tightsen precis innan Påsk, har dock inte hunnit testa dom än :) Hoppas vi blir nöjda båda två!

    SvaraRadera