måndag 16 juni 2014

En-efter-Skagen-drink..

Hoppas du mår bra och har haft en härlig helg! Min båthelg i Skagen har varit helt sagolik!

Så idag blev det denna utrensande juice till frukost;

Nej, det är INTE Strawberry Daquiri...
Men den är nästan lika god. 

Juicen innehåller dessa godsaker; 

2 gröna äpplen, 1 rödbeta, 3 morötter och en rejäl bit
ingefära.

Denna juice centrifug är en kär vän; 




Under några veckors tid har jag kört en variant på 5:2. Två dagar varje vecka (måndagar och onsdagar), har jag ätit färre kalorier än vad jag brukar. Jag har inte lyckats att bara äta 500 kcal. Det blir nog snarare 800-900 kcal. Men det har faktiskt gett resultat. 
Har gått ner något kilo och det känns bra att äta lite nyttigare ibland då det annars blir vääldigt mycket av det goda. Vill inte gå ner så mycket mer men jag vet ju att när semestern kommer så kommer kilona också :-)

Här kommer några härliga bilder från helgen. Båtresan över till Skagen på fredagen var VÄLDIGT guppig. Det var höga vågor och mycket blåsigt. Men sedan kom solen :-) 


Mina härliga tjejkompisar Linda, Maria, Sofia, Tina och Jenny. 

God långlunch ute i solen på Bröndums.
Smörrebröd med rödspätta, öl och snaps!

Jenny och Tina på stranden. 

På hemresan var vädret betydligt mycket bättre än på ditresan.

Vi stannade och badade mitt ute på havet mellan Danmark och Sverige. 


Denna helgen kommer jag att leva på länge! Magisk.


Nu är det bara att ladda om inför MIDSOMMAR  :-)  :-) 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar