måndag 1 september 2014

1 september..

Första september är snart till ända och oj vilket skönt septemberväder det har varit idag!

Jag cyklade med pojkarna till skolan/förskolan idag. Härlig cykeltur blev det sedan vidare till kontoret i morse. Hugo följde med kompisar hem efter skolan så det var bara jag och Robin som cyklade hem tillsammans på eftermiddagen.

Skön motion och frisk luft samtidigt!





Väl hemma brassade jag igång en panna fräsig Korv Stroganoff med körsbärstomater och oregano i.
Perfekt vardagsmat som går snabbt att laga.





I det stora hela har hela denna måndag varit riktigt harmonisk och fin.

Förutom en "liten" detalj vid nattningen.
Robin fick ett sk. utbrott då han inte ville läsa sagan i Hugos säng. Han ville att vi skulle läsa den i hans säng.
Men det är ju mamma som bestämmer och jag kan bara inte låta honom få som han vill och sa därför till honom att" i morgon läser vi sagan i hans rum". Men utbrottet gick inte att förhindra. Han bara vrålade, skrek och slängde saker omkring sig.
Efter ca 30 minuter var han så trött så han gav sig av ren utmattning. Vi blev vänner, kramades, pussades och jag klappade honom på rumpan tills han somnade.

Mitt älskade lilla hjärta, hur länge ska dom här väldiga utbrotten hålla på ?  <3

En lite tjött mamma nu...  Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar