måndag 8 september 2014

Dag 3...

God kväll!

Hoppas din måndag har varit bra! Här har det varit helt ok..

Jag var på Östra på lunchen och fick ytterligare en spruta (typ 15:e sprutan på ett halvår),, Idag var det Tuberkulin prov som togs inför min kommande medicinering med Humira (mot Bechterews). På torsdag skall provet läsas av så då ska jag dit igen och ev. få ytterligare vaccin.

Igår körde jag styrketräning dag 3 i mitt 3-splits schema. Puh, vad det känns i kroppen nu :-)


Jag kunde köra hela passet här hemma då jag har en stång med lite olika vikter och hantlar.



Dag 3: Rygg/Biceps

Uppvärmning rygg: Marklyft  3 set x 12 reps (20 kg)

Marklyft: 3 set x 12 reps (30 kg)















Pull ups: 3 set x 12 reps (jag körde ute på gungställningen)




Stångrodd: 3 set x 12 reps (20 kg)




Uppvärmning biceps: 2 set x 12 reps (hantlar 7,5 kg/st)













Stångcu
rl: 3 set x 12 reps (18 kg)

(Stående med stång)



Koncentrationscurl: 3 set x 12 reps (5 kg)













Nu i kväll, efter att Robin haft ett intensivt men något kortare "utbrott" än vanligt, så varvade vi ner genom at lägga ett 125 bitars pussel. Det blev en väldigt mysig och trevlig stund och glada miner när pusslet var klart; 




Men vad kan bli bättre en regnig måndagskväll, än att njuta av ett gott nybakat bröd?? 


En sådan här limpa gör jag nästan varje vecka..
Gudagott bröd! 


2 dl fiberhavregryn
5 dl vetemjöl
1 dl krossade linfrön
1 dl russin
1 dl hackade mandlar
2 tsk bikarbonat
1 tsk salt 

Blanda allt i en bunke. 

Häll sedan även i; 

5 dl yoghurt
0,5 dl flytande honung
0,5 dl lingonsylt 

Blanda allt. Lägg i en smord brödform. 

In i 175-200 graders ugn i ca 1 timma. Voila!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar