torsdag 4 september 2014

Helig morgonstund, Outfit och Spojl...


Robin äter fortfarande välling varje morgon då vi är hemma. I båten eller om vi/han sover någon annanstans är det inte så noga. Men hemma vill han alltid ha morgonvälling.

Denna morgonrutinen vill jag aldrig ska ta slut. Det är såå mysigt.
Han sitter alltid i mitt knä och jag håller alltid i flaskan. Vi kommer att ha denna mysiga stund precis så länge han vill. Älskar det :-)



Efter att jag gjort välling dagligen i nästan 6 års tid,
har jag exakt känsla om hur många sekunder och hur stort
vattentryck som fyller exakt 200 ml :-)


Idag har jag haft en ljus och bekväm outfit. Jag ville inte ha mörka kläder denna härliga, ljumma sensommardag (man kan ju inte kalla det höst än känns det som)... och hittade lite ljust i garderoben. Verkligen "Mixed brands"..

Sportiga sneakers med lite klack köpta för flera år sedan (märke Blink),
Vita jeans från Topshop (köpta för 3 år sedan)
Nitskärp från Raglady, (köpt för 2 år sedan)
Vit blus utan ärmar från GinaTricot, (köpt förra våren)
Tröja från Mango (köptes i våras)


Efter barnens simskolelektioner idag (dom har två klasser efter varandra), så åkte vi till Frisören och klippte dom. 

Vi besökte en "ny" frisör idag. Stället heter Spojl och är en klädaffär som har snygga märkeskläder för barn men erbjuder även frisörtjänst vissa dagar i veckan. Det kostar 200 kr/klippning. Spojl ligger på Sankt Sigfridsgatan 146 (intill Pepparkaksbageriet) i Göteborg. 

Vi blev väldigt nöjda! 

Dessutom hade dom 70 % rea på en del fräcka barnkläder, så jag fyndade några T-shirts till barnen. Detta ställe kommer definitivt att få besök av oss igen.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar