torsdag 11 september 2014

Glädjande!

Idag när jag var på Östra och gick förbi Drottning Silvias Barn- och ungdomssjukhus så stannade jag till några minuter och tittade på den härliga lekplatsen som ligger där.

Det gjorde mig så glad att se den :-)

Framförallt för att jag varit med och möjliggjort existensen för denna lekplats.

Jag var en gång i tiden projektledare för ett välgörenhetsprojekt som kallas "Glädjeresan".
Projektet syftar till att stödja olika välgörande ändamål. Drottning Silvias Barn- och ungdomssjukhus är bara ett av alla dom ändamål som vi stöttat genom åren.
Då sjukhuset under år 2008 hade önskemål om en välbehövlig lekplats utanför sjukhuset så kände vi att detta var ett perfekt ändamål.
Vi samlade in 463.751 kr under 2008. Pengarna kom in genom att generösa företag och även en del privatpersoner, skänkte varor och/eller tjänster. Dessa auktionerades sedan ut för allmänheten och företagskunder/samarbetspartners.  

Pengarna räckte till att skapa lekplatsen och lite därtill. Lekplatsen stod klar den 17 juni 2009.

Jag kände därför väldigt stor lycka idag, när jag såg alla barn som sprang omkring och lekte där i solen!




Den underbara loggan för Glädjeresan, är målad av konstnärinnan, Annica Petterson. Jag har flera av hennes fina tavlor i hemmet.


På tal om något helt annat,, nämligen dom små krypen som kallas "löss"..., så har jag nu införskaffat den sk Nit Free luskammen som alla säger ska vara så bra.
Detta då lössen tydligen fortfarande härjar på skolan. Så nu har vi invigt kammen både på mig, Hugo och Robin.
Den ska tydligen döda både äggen och lössen på samma gång.
Men än så länge har jag inte sett en endaste liten lus eller ett endaste litet ägg..

Tummen upp för det! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar