lördag 6 september 2014

Italiensk afton och musikföreställning...


God lördag på Er mina vänner!

Jag är helt mör i armar och axlar efter styrkepass (dag 2) i mitt 3-splits schema. Det är inga speciellt tunga vikter jag har på skivstänger och hantlar, men det räcker tydligen för jag har verkligen träningsvärken "from hell" :-o.


Dag 2: Bröst/Axlar/Triceps

Uppvärmning: Rask promenad på löpbandet i 15 minuter.

Rotatorcuff uppvärmning;



2-3 set utåtrotationer med gummiband eller lätt lastad vikt i kabelmaskinen

2-3 set inåtrotationer på samma vis.








Uppvärmning bröst: Bänkpress 3 set x 12 reps  (15 kg på stången)


Bänkpress: 3 set x 12 reps (20 kg)















Lutande hantelpress: 3 set x 12 reps  (7 kg)

















Flyes  3 set x 12 reps  (4 kg)














Uppvärmning axlar: Axelpress med hantlar 3 set x 12 reps  (5 kg)
















Militärpress: 3 set x 12 reps  (10 kg)



















Hantellyft åt sidan: 3 set x 12 reps  (10 kg)

















Omvända Flyes på lutande bänk: 3 set x 12 reps  (2 kg)











Uppvärmning triceps: Triceps pushdown med rep 1 set x 12 reps  (13,5 kg)

Triceps pushdown: 3 set x 12 reps  (20,5 kg)

















Skull crushers: 3 set x 12 reps  (6 kg)















I kväll blir det en Italiensk- och musikalisk afton, tillsammans med våra vänner Henrik och Sandra. Först middag på den italienska Trattorian Pietro at Hotel (systerrestaurang till La cusina Italiana). Efter det blir det konsert med gruppen "Il Divo" på Scandinavium.

Häromdagen klickade jag hem DENNA klänning som det då var 70 % rea på. Provade den nu och den kommer passa fint i kväll! Jag betalade 269 kr för den för några dagar sedan men såg att det nu tyvärr inte är rea på den längre.

  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar