tisdag 2 september 2014

Styrketräning.


Idag har jag, för första gången på länge, kört ett riktigt hederligt styrketräningspass på gymmet.
Jag ska köra 3-splits schema framöver. Det betyder att man delar upp hela kroppen på 3 dagar.

Dag 1: Ben/mage
Dag 2: Bröst/Axlar/Triceps
Dag 3: Rygg/Biceps

Så idag (Dag 1) såg passet ut exakt så här;

Dag 1: Ben/Mage

Uppvärmning: Rask promenad på löpbandet i 15 minuter.

Uppvärmning ben: Knäböj 3 set x 12 reps (20 kg på stången)

Knäböj: 3 set x 10 reps  (30 kg på stången)

Lårcurl: 3 set x 12 reps (9 kg)











Vadpress: 3 set x 12 reps (30 kg)















Sit-ups: 3 set x 12 reps



Cable-crunches: 3 set x 12 reps  (32 kg)












Hängande benlyft: 3 set x 10 reps















Stående Russian Twist med stång: 3 set x 20 reps.








Robin hade önskat sig sötpotatis till middag så då fick det bli det idag. Jag rostade sötpotatisen i ugnen tillsammans med rapsolja, salt och svartpeppar.

Till det stekte jag kycklingfilé och gjorde en smarrig tomat- och mangosås. Såsen var så god att jag åt den som soppa :-)


Rostad sötpotatis med kycklingfilé och tomat - och mangosås. 


Receptet till denna sås; 

1 rödlök
2 vitlöksklyftor
1 msk rapsolja
3 tomater
1 msk tomatpuré
250 g djupfryst tärnad mango
400 ml kokosmjölk
1 hönsbuljongtärning
salt och svartpeppar
lime

Skala och finhacka lök och vitlök. Skär tomaterna i tärningar. 
Fräs löken och tomatpuré i rapsolja. Tillsätt tomater, mango, kokosmjölk och hönsbuljongtärningen. Koka sakta och smaka av med salt, peppar och limejuice.


Kollade precis på mitt aktivitetsarmband och ser att jag gått 15.885 steg idag. Känner mig riktigt nöjd och glad. Framförallt är jag glad att jag nästan inte alls har haft ont i höften idag. YEEES!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar