tisdag 21 oktober 2014

Efter flera veckors väntan...


Efter närmare 6 veckors lång väntan, kom äntligen mina egendesignade "Robin & Hugo" skor från Adidas.
Jag designade skorna via appen #miZXFLUX, den kan du ladda ner HÄR. 

Skorna är väldigt sköna, kanske en aning stora i storleken. Jag har i normala fall stl 37 men beställde stl 37,3 då det stod i recensionerna att dom var små i storleken. Men dom är tvärtemot, ganska rymliga, dock inte så stora att dom glappar som tur är.

Nu kan jag bära med mig min favoritbild på barnen vart jag än går :-)








Förra veckan fick jag halsfluss och är nu inne på 5:e penicillin dagen. Men jag har inte hämtat mig helt, känner mig matt och trött. 
Det verkar också som att Robin kan ha något på gång nu. Han är trött, somnade kl 19 i kväll och harklar sig en hel del. 
Funderar på att gå med honom och ta ett prov så att han inte också har streptokocker. Jobbigt att flyga till Gran Canaria med halsfluss  :-o 

Vädret ser i allafall TOPPEN ut!




Idag blev det Hurry Chicken med ris och raita till middag (Linas matkasse). Extremt gott!





Ingredienser

Ris 4 portioner 
1 gul lök
600 gram Kycklingfilé
2 vitlöksklyftor 
1 dl Grädde
2 dl vatten 
1 påse Indisk kycklingkrydda
1 krm Sambal Oelek 
1/2 gurka
1 dl matyoghurt
Isbergssallad
250 g morötter
2 tomater
olja
salt
svartpeppar


1. Koka 3 1/2 dl ris enligt anvisning på förpackningen. 

2. Finhacka 1 gul lök. Dela ca 600 g kycklingfilé i 3x3 cm stora bitar.
Hetta upp lite olja i en stekpanna och fräs lök och 1 vitlöksklyfta (pressad). Tillsätt kyckling och bryn den runt om. Krydda med 1/2 tsk salt och 2 krm svartpeppar. 

3. Vispa ihop 1 dl grädde, 2 dl vatten, 1 påse indisk kycklingkrydda och 1 krm sambal oelek.
Tillsätt blandningen till kycklingen. Koka upp och låt sjuda på svag värme 8-10 min. 

4. Riv 1/2 gurka och krama ur lite av vätskan. Blanda gurkan med 1 dl matyoghurt och 1 vitlöksklyfta (pressad). Smaka av med lite salt och svartpeppar. 

5. Skala och skär 250 g morötter i stavar. Finstrimla 1/2 isbergssallad. Klyfta 2 tomater. Lägg upp allt i en skål. 

6. Servera currykycklingen med ris, raita och grönsaker.

Jag tänkte börja packa idag. Men orkar verkligen inte. Har suttit här itället. Nä nu blir det läggdags.. 


Demain il y a un autre jour....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar