fredag 5 december 2014

En av årets mysigaste helger..

Hej min fina vän!

Jag har haft ett par riktigt, riktigt slappa och sköna dagar tillsammans med barnen. Då den hemska magsjukan härjar på både skola och dagis, så beslutade jag att ha barnen hemma i några dagar. Vi har bara myst, slappat och gjort spontana grejer.

Igår eftermiddag åkte vi bara iväg. Hade ingen plan vart vi skulle åka men i bilen på väg mot stan, beslutade vi oss för "Jul på Liseberg". Det var en perfekt eftermiddag på Liseberg! Inte mycket folk, lagom kallt och otroooligt vackert med alla miljontals ljus, låtsassnö osv.

Barnen hann åka en hel del då det inte var några köer.



Liseberg - Göteborgs Stolthet! 


Torsdags pannkakorna slapp dom inte undan. Men det blev i plätt form istället och jag slapp att laga dom ;-)

Ensamma i restaurangen :-) 

Vi träffade tomtefar också. Barnen lämnade sina önskelistor till honom :-)







Jag har Jul pyntat lite till härhemma och även rensat i skåp och hyllor. Se på denna roliga julgranskula, som jag köpte i Systers salong; 


Kula med nagellacksglitter i - bling, bling  :-)



Vet du vad min 4-åriga son gör bredvid mig just nu??!! Jo, han tränar som en liten galning.

Han är helt tokig i träning och håller på varje dag. Plankan, sit-ups, står på händer och gör armhävningar, vanliga armhävningar, går ner i spagat och splitt, lånar mina gummiband och tränar biceps och triceps.. Han säger att han ska bli Hulken.











Nu laddar jag för den traditionsenliga "Julshoppings helgen". En av dom mysigaste helgerna på hela året. Hotell övernattning i 2 nätter, umgänge med härliga vänner, god mat, dryck och sist men inte minst... Shopping!

Men först lämna barnen om en stund... 

Jihoooooo!! 

HA EN TOPPENFIN HELG!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar