måndag 19 januari 2015

Vardagsmiddag, ansiktsmask och Humira.


Såserna i "Linas matkasse recepten",  är alldeles fantastiska! Så enkla att tillaga och supergoda.
Som t. ex såsen som jag gjorde i dag. Den blev helt suveränt smarrig tillammans med torskrygg, ris, paprika och haricots verts med en klick smör på.  En helt perfekt vardagsmiddag!


Pizzabagarens fisk med paprika och ris

Smaskens! 

4 portioner ris
ca 600 g torskrygg
Salt 
Svartpeppar 

1 msk smör 
1/2 msk vetemjöl 
2 dl mjölk
1 dl crème fraiche
2 msk tomatpuré 
1 msk torkad oregano
1-2 tsk paprikapulver 
1/2 tsk salt
1 krm svartpeppar 

250 g haricots verts

1 orange Paprika
1 röd Paprika
1/2 kruka persilja (valfritt) 



GÖR SÅ HÄR; 


1. Sätt ugnen på 200 grader.

2. Koka riset enligt anvisning på förpackningen.

3. Lägg torsken i en smord ugnsform. 
Krydda med 3/4 tsk salt och 1 krm svartpeppar. Tillaga mitt i ugnen 10-12 min, eller tills fisken är klar.

4. Smält smöret i en liten kastrull. Pudra över 1/2 msk vetemjöl och vispa ner mjölken, lite i taget, 
crème fraiche, tomatpuré, torkad oregano, paprikapulver, salt och svartpeppar. 
Koka upp och låt puttra 3-4 min.

5. Värm haricots verts enligt anvisning på förpackningen. 
Finhacka den röda och den gula paprikan. Finhacka persiljan. Strö persilja och paprika över fisken.
6. Servera pizzabagarens fisk med nykokt ris, sås och haricots verts.

Idag har jag varit med barnen på Jijutsun efter dagis/skolan. Denna terminen är det Jijutsu 2 dagar/vecka. På torsdag börjar simskolan igen också. Så det blir aktiviteter 3 dagar/vecka denna våren. Barnen tycker det är kul och har en enorm energi, så det är bra att dom får mycket motion. 

Har jag tipsat dig om denna ansiktsmasken? 


Inte den jag har på huvudet :-)   ,
utan den jag har i ansiktet och i handen  :-)))

Om jag inte har tipsat dig om den så gör jag det nu. Har jag redan tipsat dig om denna tidigare så får du detta igen för den är verkligen grym. 

Den slätar till hela ansiktet och gör huden ren och klar. Brukar köra den var 3:e vecka ungefär. 
Den heter GlamGlow Tingling & exfoliating mud mask och jag brukar köpa den HÄR


Jag tog för en liten stund sedan min 4:e Humira spruta. Usch, jag har sådan hemsk ångest både innan och en bra stund efter att jag har tagit sprutan. Ångest inför alla biverkningar. 
Men jag vet ju hur bra den är på att ta bort min värk, så det är bara att försöka slå bort alla ångestfyllda tankar. Mår alltid så illa också efter att jag tagit den. Illamåendet håller i sig 1-2 dagar efteråt. Men men... positiva tankarna kom till mig.NU. 


Nu blir det kvällste med honung i..   STOR KRAM! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar