torsdag 19 februari 2015

Det ena avlöser det andra..


Igår var jag på Pomp de Lux - barnklädes party hos Sofia. Det är alltid lika trevligt och mysigt att komma dit.
Förutom jättefina barnkläder, blev vi bjudna på goda snittar, ost, kex, mm. mm. och vin. Jag sov över hos henne så jag kunde njuta av några glas.




Men idag var det Hugos tur att få besöka läkaren. Han har två stora utslag, den ena på armen och andra på benet. Dessa upptäckte jag i måndags. Men när armen svullnade upp rejält och utslagen blev lilaaktiga i färgen, så tyckte jag att det var dags för ett besök hos Doktorn.
Det visade sig vara en bakteriell hudinfektion. Så nu blir det stark antibiotika några dagar framöver.



... och jag har varit hos en annan läkare i dag.. nämligen tandläkaren och fyllt i tandhalsarna som blivit blottade på grund av att jag borstat för hårt :-o 

Det var himla tur att dom bedövade mig totalt i munnen för det var ett himla blåsande och slipande. Tog nästan en timma. Jag var trött innan (pga gårdagens mycket trevliga Pomp de lux party) med ett antal glas vin... 
Men jag var ju inte direkt piggare efter tandläkarbesöket med en mun som var totalt förlamad av bedövningen. Jag kände och känner mig fortfarande som ett riktigt ras. 

Efter Hugos läkarbesök hämtade vi upp hans vänner Ebbe och Tigo och jag hade fyra glada, goa killar hemma. Vi käkade pannkakor och gjorde sockerkaka och kaffe som vi bjöd mamma, Katrin på när hon kom och hämtade sina killar. Mysigt!





Skönt att ha vilodag från "Plankan" idag.

Nu blir det nedvarvning framför TV:n, (det var längesedan jag tittade på TV)..

GOD KVÄLL!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar