tisdag 10 mars 2015

Helt matt..

OK, här kommer ytterligare ett ganska negativt inlägg... Har inte varit ute på nätet så mycket (knappt alls) på en vecka. Mår inte bra, hostan "from Hell" och feber som kommer och går. Just nu ingen feber och bara lite hosta, så det går väl åt rätt håll.

Igår eftermiddag åkte jag hem och la mig för att försöka sova bort febern. Martin hämtade barnen och var ute med dom och cyklade. Sedan var dom uppe i bergen och lekte i det sköna vädret.

Precis när jag lyckats slumra till så väcktes jag av att Hugo hade ramlat på berget. Skrek och hade jätteont. Kunde inte stödja på benet, så Martin fick åka med honom till Östra...igen!! Allvarigt talat? 4:e eller 5:e gången på 2 veckor till Östra. Klippkort? Vipkort? Finns det ?  :-)

Foten blev röntgad och som tur var, var den inte bruten. Han har en stukning/sträckning i fotleden och kan fortfarande inte stödja foten. Det gör ont bara man nuddar den.

Så idag har jag både Hugo och Robin hemma. Orkar inte åka och lämna/hämta Robin på dagis med Hugo bärandes på axlarna.
Men något som vi måste försöka lyckas med i eftermiddag, det är att åter igen åka till Östra för att få beskedet på proverna som togs i förra veckan. Dvs vad det är för bakterier i hans sår och vart dom kommer i från. Såret /såren börjar läka nu men han äter fortfarande penicillin.

Kl 15.15 ska vi vara där. Jag laddar för att orka bära honom från bilen in på sjukhuset och med Robin i följetåg :-o   Oh la laaaaa...





Positivt dom senaste dagarna är i alla fall;

1. Robin har blivit av med sitt gips;




2. Att Hugos sår läker och förhoppningsvis kommer inte bakterierna tillbaka efter avslutad penicillin kur.

3. Att vädret är fint och soligt. Man börjar känna lukten av vår.

4. Att vi hade besök av dom stora barnen med respektive i söndags (på Internationella kvinnodagen).
Jag gjorde ceviche på räkor, avokado, chilli, mango, koriander m.m till förrätt.
Långkok: Bolognese på Högrev ,som kokade i 5 timmar och blev helt gudomligt gott!
Till efterrätt blev det Rabarberpaj.




Myste också med champagne och Jordgubbar :-)








Dessutom hade vi en skön lördag. Röjde några timmar i garaget och jag storstädade min bil invändigt.

På kvällen lagade jag en dundergod middag. Det blev entrecote på älg (som vi fått från min morbror), rödvinsås, potatisklyftor och sparris.




...och Mello mys... 



Så egentligen har det ju varit en del ljusglimtar också dom senaste dagarna. Men när man är sjuk så orkar man bara inte så mycket. Jag har verkligen ingen kraft kvar, även om jag tyvärr vägrar att inse det, utan bara kör på ändå.


Hoppas Du mår bra i alla fall och kan vara ute lite och njuta av det fina vädret! 


Host, host! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar