torsdag 25 juni 2015

B.U.S tips!

Tjena Hallå! Det var ett tag sedan ;-)

Jag har (som alla andra i dessa tider), varit extremt upptagen med allt som skall hinnas med innan semestertider. Det har dessutom varit ganska jobbiga kvällar med barnen den senaste tiden. Försöker vända på dygnet efter midsommarhelgen, då dom var uppe lite längre än vanligt. Robin har haft rejäla "utbrott" senaste 3 kvällarna. Så jag blir minst sagt helt slut när han somnat. Fördelen är att han sover väldigt hårt hela nätterna efter sina "anfall".

Annars är allt bra, förutom att jag fått bihålsinflammation ...igen. Men skit samma, jag är så van nu. Bara försöka att inte röra huvudet för snabbt :-o..  Detta är nog den största och mest jobbiga biverkningen av mina Humira sprutor som jag tar varannan vecka för min Bechterews.

Jag försöker i alla fall hålla mig igång så mycket jag kan och ta hand om mig hyfsat bra. I förra veckan gjorde jag en underbart skön ansiktsbehandling hos min hudterapeut, Janine på Salong Diva (Kungsgatan).
Jag brukar göra behandlingen pHformula Resurfacing Treatment Avancerad, 2-3 ggr/år. En helt fantastisk kur!
Denna gången köpte jag en del ansiktsprodukter från Nimue , så man kan ju säga att en del av skatteåterbäringen rök där :-ooooo
Men riktigt bra produkter. Kommer att lägga ut dom i ett separat inlägg inom kort. 

Men nu ska du få ett riktigt bra tips på en Brun- utan- sol mousse som jag blev rekommenderad av en vän. Jag har lagt på den 2 ggr denna veckan och den är GRYM!! Absolut mycket bättre än andra jag provat på kroppen (ej till för ansiktet). Även bättre än att gå till salong och spraytanna sig. Så tack för tipset Malin!

Men ansiktet använder jag Collistar Magic drops serum. Också helt Amazing!
Jag är numera nämligen väldigt noga med att inte utsätta ansikte och kropp med för mycket sol. Jag smörjer i stort sett alltid in mig med 30-50 i solskyddsfaktor.

Då är det ju underbart att dessa produkter finns.



St. Tropez Bronzing mousse.
Viktigt att även köpa till och använda applikationshandsken
för då blir det ett jämnt och fint resultat.
Finns att köpa på Apoteket Kronan samt på nätet..
Den torkar in direkt i huden och du ser färgen när du
applicerat så att det blir jämnt.



Resultat efter insmörjning 2 dagar i rad :-)



Trött, bihålsinflammations svullen men ändå lite "fuskbrun"
i alla fall.



En lugn stund innan Robins "utbrott"... Bada och spela favoritspelet
"Huller om Buller" på samma gång. Han vann  :-(


Jag...


Robin...


Nu är det dags för mig att avrunda kvällen! Önskar dig en riktigt skön och God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar