lördag 6 juni 2015

Sveriges Dag!

God morgon fina!

Hoppas allt är bra med dig och att du har en skön nationaldag och helg att se fram emot.

Jag har den senaste tiden, förutom jobb och barn, lagt fokus på plantering av sommarblommor i trädgården.

Här är några av planteringarna;













Har även blivit "hocked" på eteriska aromaoljor.. Helt underbara oljor, beställda från USA.
Man kan ha dom direkt på huden, droppa dom i vatten och dricka, massera tillsammans med vegetabilisk olja. Dofterna oh dom välgörande effekterna är helt fantastiska!


Lavenderoljan alt. "Peace and calming oljan" masserar jag in under mina
och barnens fötter och tinningar på kvällarna innan läggdags, extremt avslappnande.
Pepparmint olja är uppiggande! 1-2 droppar lemon olja i ett glas vatten är bl.a
bra för immunfösvaret.

God doft att blanda några droppar eterisk olja i rapsolja över
ett värmeljus. Doppa sedan fingrarna i den varma oljan och
massera på nacken. Mmmmm, Lovely!


Jag är så nöjd med mitt senaste somriga klädköp, en hel outfit från Zara (var längesedan jag shoppade där) men kunde inte låta bli att köpa "hela kittet"  :-o








Älskar dessa skorna! Så sköna också.


Igår var  vi på studentfest. Finaste Elin tog studenten! Vilken tur med vädret. Helt underbart soligt och varmt. Vi cyklade dit.

 
 
 
 


"Några" år till tills denna lille busiga grabben tar
studenten :-)

Vi bjöds på magiskt god buffé och till kaffet blev det både cheesecake och denna tårtan;






Jag och Magnus (Elins farbror).

Idag blir det Nationaldagsfirande på Öckerö. Temat på outfiten är "Blå/Gult". Har inte riktigt bestämt mig vad jag ska ha på mig så det ska jag göra nu. Sedan bär det av ...



ÖNSKAR DIG EN RIKTIGT TREVLIG NATIONALDAG!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar